پلی کاران

پلی کاران سایت تخصصی مشاوره و فروش لوله و اتصالات پلی اتیلن

پلی کاران

پلی کاران سایت تخصصی مشاوره و فروش لوله و اتصالات پلی اتیلن

شرکت پلی کاران با نزدیک به 20 سال سابقه تولید و فروش لوله های پلی اتیلن ارایه دهنده خدمات به مشتریان عزیز است
شما می توانید لوله و اتصالات پلی اتیلن، لوله و اتصالات کاروگیت ، لوله و اتصالات آهنی جوشی و دنده ای، لوله و اتصالات آبیاری تحت فشار و قطره ای و تمام لوازم مربوط به مخازن پلی اتیلن را از ما تهیه نمایید.

  • ۰
  • ۰

آبیاری قطره ای و بارانی

آبیاری قطره ای و بارانی از روش های نوینی است که در کشاورزی و باغبانی بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. در این مقاله با تفاوت های این دو روش آبیاری آشنا خواهید شد.

آبیاری بارانی

آبیاری بارانی روشی است که در آن آب در درون سیستم لوله کشی با فشار بالا در جریان است. آبی که در درون لوله ها پمپاژ میشود در انتها از نازل ها یا آب پاش های تعبیه شده خارج و به صورت قطره های ریز شبیه باران بر روی سطح مورد نظر انتشار می یابد. به همین دلیل به این روش آبیاری بارانی گفته میشود. آبیاری بارانی می تواند به دو صورت ثابت و یا متحرک اجرا میشود. در روش متحرک می توان آب پاش ها را بسته به محل مورد نظر جا به جا نمود. فشار آب در این سیستم در حدود 1 تا 10 اتمفسر بسته به محل مورد استفاده و نوع کاربرد آن متغیر است. تجهیزاتی که در این سیستم ها مورد استفاده قرار میگیرند عبارتند از شبکه لوله کشی اصلی و فرعی، آبپاش ها، کوپلر، شیر فلکه، فیلتر، سیستم پمپاژ و تامین فشار و منبع آب.

[caption id="attachment_6832" align="aligncenter" width="1280"]آّبیاری بارانی آّبیاری بارانی[/caption]

از کارکردهای دیگر این روش میتوان به امکان پخش کودهای مایع در سطح زیر کشت اشاره نمود.

آبیاری قطره ای

در این روش آب با فشار خیلی پایین در لوله ها جریان می یابد. آب پس از رسیدن به نقاط مورد نظر آبیاری از قطره چکان ها یا دریپر ها خارج میشود. روش آبیاری قطره ای فقط به صورت ثابت اجرا میشود و امکان جا به جایی نقاط آبیاری وجود ندارد. حجم آب مورد استفاده در این روش نسبت به آبیاری بارانی بسیار پایین تر است. حجم آب تخلیه شده پای درخت یا گیاه در حدود 1 تا 10 لیتر در ساعت می باشد.

[caption id="attachment_6833" align="aligncenter" width="340"]آبیاری قطره ای آبیاری قطره ای[/caption]

  • ۹۸/۱۱/۱۵
  • محمدعلی پوده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی